تپش قلب شیدا

سلام بر ریحانه حیدر

تپش قلب شیدا

سلام بر ریحانه حیدر

تو را به جای همه ی کسانی که نشناختم
دوست می دارم
تو را به جای همه ی روزگارانی که نمی زیسته ام
دوست می دارم
برای خاطر عطر نان گرم
و برفی که آب می شود
و برای خاطر نخستین گل ها،
تو را به خاطر دوست داشتن
دوست می دارم
تو را به جای همه ی کسانی که دوست نمی دارم
دوست می دارم

یا زهرا

پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۳۶ ب.ظ

حضرت موسی(ع)

حضرت موسی (ع) از دیدگاه هالیوود و اسلام:

هالیوود:

حضرت موسی همانند دیگر پیامبران فردی جنگنجو و خشونت طلب است که بیشتر به جای گفتمان و ورود از راه عقل و خرد، به زور بازو تکیه کرده و امور را حل می کند.حضرت موسی یکی از فرماندهان جنگجوی حکومت فرعون است و مهم ترین معجزه ی آن حضرت یعنی شکافته شدن نیل نیز نه از طریق عصای او بلکه از طریق شمشیرش اتفاق می افتد.

 اسلام:

خداوند که پاداش تعقل کردن را 70 برابر بیش از عبادت قرار داده و همواره در کتب آسمانی انسان ها را به تفکر و تدبر دعوت کرده،پیامبرانش را از خردمند ترین افراد انتخاب کرده تا با مردم به اندازه فهمشان صحبت کنند و آنها را از ظلم نجات دهند.پیامبران همیشه در ابتدا از راه گفتمان و دلیل و برهان برای پیشبرد اهداف والای خود بهره می بردند.

هالیوود:

خدا از دیدگاه هالیوود بسیار جنگ طلب است و نماینده خدا،حضرت موسی را ژنرال صدا می کند نه پیامبر.

اسلام:

خداوند فرستادگانش را برای ایجاد صلح و عدالت جهانی و همه گیر مبعوث می کند و این برخی از انسان ها هستند که با پیروی از فریب های شیطان جنگ و خونریزی به پا می کنند.


هالیوود:

خداوند از میان تمام بندگانش تنها به بنی اسرائیل فکر می کند و هدف دیگری جز آزادی آنها ندارد.تنها خواسته ی حضرت موسی از فرعون این است که "قوم او" را آزاد کند و به هدایت فرعون و مصریان توجهی ندارد.او حتی با بت پرستی مردم کاری ندارد و آنها را  به توحید و ایمان به معاد دعوت نمی کند.حضرت موسی برای متقاعد کردن فرعون برای آزادی بنی اسرائیل از راه های غیر انسانی استفاده کرده و به جان و مال مصری ها تعرض می کند.

اسلام:

خداوند حضرت موسی(ع) را به سوی فرعون فرستاد تا او را هدایت کند.حضرت موسی(ع) برای هدایت فرعون و دیگر مصریان بسیار تلاش کرد و همه (نه فقط بنی اسرائیل) را به سمت سعادت، توحید،پذیرش نبوت و ایمان به معاد دعوت کرد.


هالیوود:

حضرت موسی اساسا با فرعون در هیچ موردی اختلاف نظر ندارد وبا دستگاه حکومت فرعون هیچ مشکلی ندارد و حتی یکی از مشاوران ارشد فرعون است.او در برهه ای از زندگی اش خدا را قبول ندارد و او را انکار می کند.

اسلام:

خداوند پیامبران را از بین افراد درستکار برگزیده است.پیامبران که پیشوا و الگوی دیگران اند،از ابتدای زندگی خود پاکدامن،عدالت طلب و درستکار بوده اند.در غیر این صورت نمی توانسته اند برای دیگران قابل اعتماد باشند.حضرت موسی(ع) از پدر و مادری پاکدامن به دنیا آمده و از ابتدا مومن و مخالف ظلم و استبداد بوده است.

السلام علی موسی کلیم الله...

  • ریحانه ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی